Jumat, 06 Juni 2014

T a k u t


Bintang menghias langit gelap.
Cantik sejenak langit itu dalam pandangan.
Kerlip kecilnya memandu mata dan hati ini.
Hanya satu bintang yang akan ku jemput.
Tahukah bintang apa itu??
Ialah bintang yang baru ku kenal.
Ialah bintang yg paling terang.
Hingga sinarnya sanggup menghangatkan jiwa. 
Sayang.......mau kah kau jadi bintang itu?

Lama nian jiwa ini layu beku dan sendiri.
Lama nian hati ini tepekur dalam kesedihan.
Lama nian cinta itu pergi jauh dari kalbu.

Dahulu............aku takut tak dapatkan cinta.
Dahulu aku takut tak dapatkan kasih.

Dan sekarang, aku takut cinta yg ada lepas dari genggaman. 
Dan sekarang aku takut kasih ini lepas dari hati.
Dan sekarang, aku takut segalanya menjadi seperti masa lalu
Dan sekarang, aku takut tuk tengokan pada hidup yg terlewat. 
Dan sekarang, aku cinta padamu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar